lørdag 26. mars 2016

Svampebob Firkant Intro (2002 versjon, kun sangtekst)

Jeg legger ut sangteksten til den gamle versjonen av "Svampebob Firkant" dubben her, slik at teksten i det minste blir udødelig. Denne kommer fra tiden før NRK bestemte seg for å dubbe hele serien på nytt igjen rundt 2005.

Er dere klare, alle barn?
Ai, Ai, Kaptein!
Jeg kan ikke høre dere!
AI, AI, KAPTEIN!

Åååååå~
Hvem bor i en ananas dypt i det blå
Og hvem er det som er så gul som så!
Med svampen i farta kan allting gå an
Og hvem er det som tør å dukke i vann!?
Svampebob Firkant!

Klare?
Svampebob Firkant
Svampebob Firkant
Svampebob Firkant
Svampebooooob Firkant!!!

4 kommentarer:

  1. Jeg har garantert sett serien med denne introsangen, men det er så lenge siden at jeg ikke husker det i det hele tatt. Har du et videoopptak av denne introen? I så fall kunne det vært interessant å se den lastet opp på YouTube. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dessverre ikke. Har lett etter klipp av den "gamle" dubben i årevis, men uten noe resultat. Hadde nok lasta den opp om jeg hadde funnet den

      Slett
    2. Ahh, forstår. Ja, jeg kunne godt tenke meg klipp fra den originale dubben selv. :) I det minste har Netflix den første filmen med Kim Fangens stemme, men det er vel det eneste som ennå er tilgjengelig... Helt absurd at serien ble dubbet på nytt med en så mye dårligere stemme i hovedrollen. Vet du om det er noen sannhet i det Wikipedia sier om at NRK skiftet ut Fangen grunnet "klager på Svampebobs irriterende stemme?" Eller var det noe annet som førte til skiftet?

      Forresten: hvis du ikke har opptak, hordan kunne du da poste den originale sangteksten her? Husker du den faktisk i hodet? :O

      Slett
    3. Filmen kom også i form av en blu-ray i 2010, men denne versjonen hadde fjernet det norske lydsporet DVD utgivelsen i 2003 hadde :o

      Foretrekker også Kim Fangen og synes han er prikk lik den engelske Svampebob stemmen, så han var perfekt til rollen. Det var også jeg som la til den setningen på wikipedia etter å ha sendt Kim Fangen noen meldinger på facebook. Jeg spurte ham om stemmeskiftet, og dette var grunnen han gav.

      Ja, faktisk :D Jeg så på Svampebob omtrent hver eneste dag i min barndom, så sangen har limt seg på hjernen helt siden da. Det tristeste er at mitt 11-år gamle jeg vurderte å ta opp episoder av Svampebob dagen før de byttet stemmer, men tenkte jeg kunne gjøre det senere, og det angrer jeg på at jeg ikke gjorde til den dag i dag...

      Slett